CO MUSISZ WIEDZIEĆ, ŻEBY OPANOWAĆ PRESENT PERFECT (PODSUMOWANIE LUTOWEGO TRENINGU JĘZYKOWEGO 2020)

Nadszedł koniec lutego 2020, a tym samym dobiegł końca trening językowy, w którym brali udział obserwujący moją stronę na FB i członkowie mojej grupy Angielski dla dorosłych i bardzo dorosłych, ale młodych duchem.

Trening był intensywny, więc postanowiłam zebrać w jednym miejscu wszystko, czego dowiedzieliśmy się o Present Perfect i ćwiczenia, które zaproponowałam.

Jak tworzymy Present Perfect?

Wyjaśni wam to zaledwie trzyminutowe wideo.

Jeśli wolicie obszerniejszą wersję, tutaj i tutaj znajdziecie dokładnie rozpisane zdania twierdzące, przeczące i pytające.

Tu i tu poćwiczycie tworzenie zdań.

Tutaj infografika, która pokazuje, jak tworzyć imiesłów czasu przeszłego (past participle) czasowników regularnych.

Tutaj kolejna, która tłumaczy zasady wymowy imiesłowu.

Czasownikom nieregularnym poświęciłam cały osobny wpis.

Kiedy używać Present Perfect?

Ten krótki film pokaże wam siedem typowych kontekstów, w których używamy Present Perfect, czy też siedem „znaków drogowych” (słów i wyrażeń), które podpowiadają, że należy użyć tej formy.

Tutaj znajdziecie odpowiednie krótkie ćwiczenie w Quizlecie.

Kiedy go nie używać?

Tego dowiecie się z tej infografiki.

For czy since?

Kolejne krótkie video ilustruje różnicę pomiędzy for i since.

I jeszcze jedna infografika, tym razem z typowymi wyrażeniami, które idą w parze z każdym z tych słów.

Jeśli macie problemy z prawidłową wymową, polecam wam ten post.

 

Uff! Wygląda na to, że się mocno napracowaliśmy. Mam nadzieję, że widzicie efekty 🙂

 

 

 

Nazywam się Agnieszka Kotarba. Jestem lektorką języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, metodykiem nauczania języków obcych, wykładowcą akademickim i twórcą marki Lingolution – angielski dla dorosłych. Lingolution stworzyłam z myślą o osobach dorosłych, którym nie odpowiada konwencjonalna oferta kursów w szkołach językowych, które oczekują zindywidualizowanego podejścia i szukają odpowiedzi na swoje specyficzne potrzeby związane z rozwojem językowym. W 2006 ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją nauczanie języka angielskiego jako obcego. Uczestniczyłam też w studiach podyplomowych z psychologii biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jestem trenerem CELTA-S. Uczę i szkolę nauczycieli nie tylko w Polsce, ale też w innych miejscach na świecie, takich jak Hiszpania czy Liban. Specjalizuję się pracy z osobami dorosłymi, również w wieku dojrzałym, uczeniu tzw. wiecznych początkujących i osób, które czują, że ich rozwój językowy stanął w martwym punkcie, przełamywaniu lęku przed porozumiewaniem się w języku obcym i pracy nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi zdolności językowych. Korzystam z nowoczesnych technologii, które wspomagają naukę i wpływają pozytywnie na motywację. Każde spotkanie jest intensywne i ukierunkowane na osiągnięcie celu.


Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55

Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55

Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55