DZIEŃ MATKI – MATERIAŁY DLA SŁUCHACZY DOROSŁYCH

Materiały na Dzień Matki dla słuchaczy dorosłych

Dzieckiem podobno jest się dopóty, dopóki żyje matka. Osobiście uważam, że matka w pewnym sensie nie umiera w nas nigdy, bo to fundamentalna relacja – ot, the mother of all relationships. Dlatego Dzień Matki wymarzony temat na angażujące zajęcia z dorosłymi, pod warunkiem, że dobierzemy do nich odpowiednie materiały. Materiałów dla młodszych kursantów na tę okazję jest w sieci do wyboru, do koloru. Z tymi dla nieco starszych słuchaczy jest ciut gorzej.

Zestaw materiałów na Dzień Matki

Dlatego wzięłam sprawy we własne ręce i przygotowałam zestaw, z którego można skomponować gotową lekcję konwersacyjną. W skład zestawu wchodzą:

  • Plansza z conversation starters, dzięki którym przećwiczymy przy okazji kilka popularnych verb patterns;
  • Zestaw 10 wyrażeń ze słowem mother w Quizlecie;
  • Ćwiczenie w Wordwall, które polega na uzupełnieniu ww. wyrażeń w zdaniach;
  • Grę w Baamboozle, której celem jest aktywizacja nowych wyrażeń, czyli włączenie ich do aktywnego słownictwa słuchaczy.

Wszystkie materiały na Dzień Matki znajdziesz tutaj.

Jak z nich korzystać?

Skomponuj lekcję, jak chcesz. Możesz udostępnić zestaw w Quizlecie przed lekcją, tak żeby słuchacze moglił przygotować wyrażenia na zajęcia. Możesz też wprowadzić wyrażenia podczas lekcji, a zestaw w Quizlecie potraktować jako utrwalenie/powtórkę. Ważne, aby tak pokierować zajęciami, żeby uczestnicy mieli okazję mówić jak najwięcej i aktywnie wykorzystywać nowe wyrażenia.

Materiały nadają się zarówno na zajęcia analogowe, jak i online.

Podobne materiały

Szukasz podobnych zestawów tematycznych dla dorosłych? Sprawdź wpis o zimowych rozgrzewkach językowych.

 

 

 

Podziel się artykułem z innymi


Nazywam się Agnieszka Kotarba. Jestem lektorką języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, metodykiem nauczania języków obcych, wykładowcą akademickim i twórcą marki Lingolution – angielski dla dorosłych. Lingolution stworzyłam z myślą o osobach dorosłych, którym nie odpowiada konwencjonalna oferta kursów w szkołach językowych, które oczekują zindywidualizowanego podejścia i szukają odpowiedzi na swoje specyficzne potrzeby związane z rozwojem językowym. W 2006 ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją nauczanie języka angielskiego jako obcego. Uczestniczyłam też w studiach podyplomowych z psychologii biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jestem trenerem CELTA-S. Uczę i szkolę nauczycieli nie tylko w Polsce, ale też w innych miejscach na świecie, takich jak Hiszpania czy Liban. Specjalizuję się pracy z osobami dorosłymi, również w wieku dojrzałym, uczeniu tzw. wiecznych początkujących i osób, które czują, że ich rozwój językowy stanął w martwym punkcie, przełamywaniu lęku przed porozumiewaniem się w języku obcym i pracy nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi zdolności językowych. Korzystam z nowoczesnych technologii, które wspomagają naukę i wpływają pozytywnie na motywację. Każde spotkanie jest intensywne i ukierunkowane na osiągnięcie celu.