ELLA, COLE I PRZEDIMEK OKREŚLONY –

Może to moje zboczenie zawodowe, ale niektóre piosenki aż proszą się o to, żeby wykorzystać je do nauki gramatyki. Osobiście uważam, że to jedna z najbardziej efektywnych metod, ponieważ melodia, rytm i powtarzalność elementów sprawiają, że dana konstrukcja łatwo wpada w ucho.

Piosenką, której często używam do ćwiczenia przedimka określonego (a pokażcie mi słuchaczy, którzy takich ćwiczeń nie potrzebują), jest „You’re the Top” Cole’a Portera w wykonaniu Elli Fitzgerald (moim ukochanym).

Zadanie jest proste (chociaż nie łatwe). Słuchacze najpierw uzupełniają tekst 'the’ tam, gdzie jest to potrzebne, a potem słuchają i sprawdzają odpowiedzi.

Jeśli uczycie muzykalne grupy, możecie sobie nawet pośpiewać ? Jeśli Wasi słuchacze są kreatywni, możecie zachęcić ich do stworzenia współczesnego tekstu „You’re the Top”. Do jakich słynnych postaci, gadżetów czy miejsc porównaliby ukochaną osobę dzisiaj?

Uwaga: Ponieważ tekst powstał w latach trzydziestych, niektóre zawarte w nim odniesienia kulturowe mogą być nieczytelne. Na wypadek trudnych pytań, warto je sobie sprawdzić przed lekcją.

Handout i wersję dla nauczyciela pobierzesz z mojego dysku Google tutaj.

Piosenkę znajdziesz tutaj.

Tutaj znajdziesz inny pomysł na lekcję o przedimku określonym.

Podziel się artykułem z innymi


Nazywam się Agnieszka Kotarba. Jestem lektorką języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, metodykiem nauczania języków obcych, wykładowcą akademickim i twórcą marki Lingolution – angielski dla dorosłych. Lingolution stworzyłam z myślą o osobach dorosłych, którym nie odpowiada konwencjonalna oferta kursów w szkołach językowych, które oczekują zindywidualizowanego podejścia i szukają odpowiedzi na swoje specyficzne potrzeby związane z rozwojem językowym. W 2006 ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją nauczanie języka angielskiego jako obcego. Uczestniczyłam też w studiach podyplomowych z psychologii biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jestem trenerem CELTA-S. Uczę i szkolę nauczycieli nie tylko w Polsce, ale też w innych miejscach na świecie, takich jak Hiszpania czy Liban. Specjalizuję się pracy z osobami dorosłymi, również w wieku dojrzałym, uczeniu tzw. wiecznych początkujących i osób, które czują, że ich rozwój językowy stanął w martwym punkcie, przełamywaniu lęku przed porozumiewaniem się w języku obcym i pracy nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi zdolności językowych. Korzystam z nowoczesnych technologii, które wspomagają naukę i wpływają pozytywnie na motywację. Każde spotkanie jest intensywne i ukierunkowane na osiągnięcie celu.