ELVIS I METAFORY MIŁOSNE – LEKCJA MULTIMEDIALNA C1+

Zbliżają się Walentynki, a to doskonała okazja, żeby porozmawiać o języku. (No dobrze, każda okazja jest doskonała, żeby porozmawiać o języku ?) A cóż może być przyjemniejszego do „rozmawiania o” niż klasyka muzyki rozrywkowej?

Dzielę się lekcją o metaforach, zbudowaną wokół jednego z najbłyskotliwszych Ted Talków, jakie widziałam: „Metphorically Speaking” Jamesa Geary’ego. Jest to lekcja, którą przygotowałam dla studentów filologii angielskiej, ale myślę, że sprawdzi się też w przypadku nie-filologów zainteresowanych językiem, pod warunkiem, że ich poziom to co najmniej wysokie C1.

Nawet jeśli nie zdecydujesz się wykorzystać tych materiałów, bardzo polecam Ci sam wykład.

Ted Talk obejrzysz tutaj.

Będziesz też potrzebować tej piosenki.

Materiały i notatki dla nauczyciela z mojego dysku Google pobierzesz tutaj.

Podziel się artykułem z innymi


Nazywam się Agnieszka Kotarba. Jestem lektorką języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, metodykiem nauczania języków obcych, wykładowcą akademickim i twórcą marki Lingolution – angielski dla dorosłych. Lingolution stworzyłam z myślą o osobach dorosłych, którym nie odpowiada konwencjonalna oferta kursów w szkołach językowych, które oczekują zindywidualizowanego podejścia i szukają odpowiedzi na swoje specyficzne potrzeby związane z rozwojem językowym. W 2006 ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją nauczanie języka angielskiego jako obcego. Uczestniczyłam też w studiach podyplomowych z psychologii biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jestem trenerem CELTA-S. Uczę i szkolę nauczycieli nie tylko w Polsce, ale też w innych miejscach na świecie, takich jak Hiszpania czy Liban. Specjalizuję się pracy z osobami dorosłymi, również w wieku dojrzałym, uczeniu tzw. wiecznych początkujących i osób, które czują, że ich rozwój językowy stanął w martwym punkcie, przełamywaniu lęku przed porozumiewaniem się w języku obcym i pracy nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi zdolności językowych. Korzystam z nowoczesnych technologii, które wspomagają naukę i wpływają pozytywnie na motywację. Każde spotkanie jest intensywne i ukierunkowane na osiągnięcie celu.