Na zajęciach bardzo lubię wykorzystywać nagrania autentyczne. Z biegiem czasu coraz rzadziej wykorzystuję książkowe słuchanki, zwłaszcza na wyższych poziomach.
Najwięcej satysfakcji mam wtedy, kiedy nagrania, z których korzystam, są inspirujące nie tylko językowo, ale też pod względem treści lub wartości historycznej.
Oto lekcja dla zaawansowanych, która opiera się na przemówieniu „I Have a Dream”. Lekcja składa się z ćwiczeń ze słuchu, Kahoota i tekstu z ćwiczeniami słownikowymi.
Przyznam się wam, że mam ciarki za każdym razem, kiedy robię te zajęcia. Mam nadzieję, że te emocje udzielają się chociaż trochę moim słuchaczom.
Materiały (handouty i wersję dla nauczyciela) pobierzesz z mojego dysku Google.
W Kahoota zagrasz z uczniami tutaj.
Całe przemówienie (z napisami) można zobaczyć tutaj.
One thought on “I HAVE A DREAM – JAK UCZYĆ SŁUCHANIA (I KULTURY) NA AUTENTYCZNYCH MATERIAŁACH HISTORYCZNYCH”