LEKCJA NA HALLOWEEN DLA DOROSŁYCH

The Life and Death of a Pumpkin: lekcja na Halloween dla dorosłych

Lekcja dla dorosłych na HalloweenMateriały halloweenowe zwykle kojarzą się z uczeniem dzieci i młodzieży. Chcę wam pokazać, że również z dorosłymi można poprowadzić angażujące i wartościowe zajęcia na ten temat. Oto lekcja na Halloween dla dorosłych, którą z powodzeniem wykorzystuję od lat. W tym roku opracowałam wersję interaktywną na zajęcia online i bawiłam się przy tym jak dziecko.

Żeby przeprowadzić lekcję będziecie potrzebować filmu The Life and Death of a Pumpkin Aarona Yondy.

Zajęcia są odpowiednie dla osób na mocnym B1 lub niższym B2.

Jakie zagadnienia obejmuje lekcja na Halloween dla dorosłych?

Lekcja skupia się na kilku zagadnieniach, które często sprawiają trudność osobom na poziomach intermediate i upper-intermediate:

  1. Czas przeszły czasowników nieregularnych;
  2. Przymiotniki zakończone na -ed (ja przy okazji ćwiczyłam wymowę form regularnych czasu przeszłego i tych przymiotników);
  3. Wyrazy afraid, fear, frighten, scare scary.

Z bardziej ambitnymi słuchaczami możecie też zrobić „straszne” idiomy (ostatnie dwa slajdy).

Jak przeprowadzić zajęcia?

Oto jak ja prowadzę zajęcia na Halloween dla dorosłych:

  1. Slajdy 3-10: Słownictwo potrzebne do zrozumienia historii – elicytujemy słowa, które odpowiadają fotografiom;
  2. Slajd 11: Należy uzupełnić tekst formami czasu przeszłego podanych czasowników. Odtwarzamy pierwszy fragment filmu, a uczniowie sprawdzają odpowiedzi. UWAGA: Odtwarzamy tylko dźwięk, bez wizji, żeby nie zepsuć niespodzianki. Pomijamy pierwsze zdanie „I’m a pumpkin, hello”;
  3. Slajd 12: Słuchacze zgadują, co wydarzy się dalej;
  4. Slajd 13: Słuchacze układają tekst w kolejności. Odtwarzamy kolejny fragment i sprawdzamy;
  5. Slajd 14: Słuchacze odpowiadają na pytanie;
  6. Slajd 15: Należy uzupełnić fragment podanymi przymiotnikami. Odtwarzamy kolejny fragment i sprawdzamy;
  7. Slajd 16: Uczniowie zastanawiają się, co wydarzy się dalej;
  8. Slajd 17: Słuchacze znajdują w tekście pięć synonimów słowa destroyedruined, hacked, disfigured, mangled, deformed;
  9. Slajd 18: Słuchacze odpowiadają na pytanie. Odtwarzamy cały film (obraz i dźwięk) i – jeśli wszystko poszło po naszej myśli – cieszymy się, że udało się nam ich zaskoczyć (mnie zwykle się udaje).
  10. Slajdy 21 i 22: Elicytujemy wyrażenia: jack o’lantern, wheelbarrow (czyli wheeled box z pierwszego fragmentu nagrania) i trick or treat/trick-o-treating;
  11. Slajdy 23 i 24: Ćwiczymy słowa afraid, fear, frighten, scare scary;
  12. (Opcjonalnie) slajdy 25-28: Wprowadzamy i ćwiczymy wyrażenia idiomatyczne związane ze strachem.

Linki do lekcji

Lekcję w wersji interaktywnej przygotowałam w aplikacji Nearpod. Tutaj znajdziesz wersję nieedytowalną, a tutaj wersję dla nauczyciela.

Jeśli szukasz innych lekcji na zajęcia online zobacz na przykład tę o Cockney rhyming slang albo tę, która przyda ci się zwłaszcza, jeśli zaczynasz zajęcia online z osobami na niższych poziomach.

 

 

 

 

 

Nazywam się Agnieszka Kotarba. Jestem lektorką języka angielskiego z kilkunastoletnim doświadczeniem, metodykiem nauczania języków obcych, wykładowcą akademickim i twórcą marki Lingolution – angielski dla dorosłych. Lingolution stworzyłam z myślą o osobach dorosłych, którym nie odpowiada konwencjonalna oferta kursów w szkołach językowych, które oczekują zindywidualizowanego podejścia i szukają odpowiedzi na swoje specyficzne potrzeby związane z rozwojem językowym. W 2006 ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie ze specjalizacją nauczanie języka angielskiego jako obcego. Uczestniczyłam też w studiach podyplomowych z psychologii biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Jestem trenerem CELTA-S. Uczę i szkolę nauczycieli nie tylko w Polsce, ale też w innych miejscach na świecie, takich jak Hiszpania czy Liban. Specjalizuję się pracy z osobami dorosłymi, również w wieku dojrzałym, uczeniu tzw. wiecznych początkujących i osób, które czują, że ich rozwój językowy stanął w martwym punkcie, przełamywaniu lęku przed porozumiewaniem się w języku obcym i pracy nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi zdolności językowych. Korzystam z nowoczesnych technologii, które wspomagają naukę i wpływają pozytywnie na motywację. Każde spotkanie jest intensywne i ukierunkowane na osiągnięcie celu.


Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55

Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55

Warning: Undefined variable $author_id in /home/lingolut/domains/lingolution.pl/public_html/wp-content/themes/educamp-pro/content-single.php on line 55